Ugdant, saugant bei stiprinant vaikų ir jaunimo sveikatą svarbus vaidmuo tenka ugdymo įstaigoms. Darželiai ir mokyklos – palankiausia vieta formuoti sveikos gyvensenos įgūdžius bei plėtoti sveikatinimo veiklą.

LR Sveikatos apsaugos ministerija, LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija bei Lietuvos tautinis olimpinis komitetas praėjusiais metais pirmą kartą vykdė pradinių klasių moksleiviams skirtą sveikatingumo projektą „Olimpinė savaitė“. Šiais metais vietoje vienos savaitės, projektas vyko keturias ir vadinosi „Olimpiniu mėnesiu“. Projektas skirtas skatinanti pradinių klasių moksleivius nesveiką elgseną keisti į  sveiką, t.y. daugiau judėti, sveikiau maitintis, daugiau patirti ir mažinti laiką prie išmaniųjų prietaisų ekranų.

Vilkaviškio rajono Gižų Kazimiero Baršausko mokyklos-daugiafunkcio centro 1-3 klasių mokiniai įsijungė į respublikinį Olimpinio mėnesio projektą, kuris vyko rugsėjo 30 – spalio 27 dienomis ir aprėpė keturias temas – fizinis aktyvumas, sveika mityba, vaikų gerovė ir ekrano laikas. Šio projekto tikslas – bendradarbiaujant su pedagogais, padėti pradinukams atrasti sveiką gyvenseną ir fizinį aktyvumą, kaip įtraukiant linksmą ir naudingą veiklą.

Mokykloje vyko daug įdomių pačių sugalvotų ir organizatorių pasiūlytų veiklų:

I savaitė – skirta fiziniam aktyvumui lavinti: darėme „Ąžuolo mankštą“, pamokų metu atlikome trumpas aktyvias pertraukėles, fizinio ugdymo pamokose rengėme estafečių rungtis, atlikome šokinėjimo užduotį „Pieno kokteilių iššūkis“.

II savaitė buvo skirta sveikos mitybos temai. Su vaikais klasėse vykdėme įvairias užduotis, pažindinomės su skirtingais maisto produktais, žaidimų pagalba bandėme atskirti, kas yra sveika, o kas ne. Visi drauge vykdėme viktoriną „Vaisiai ir daržovės“.

III savaitės tema – vaiko gerovė. Vaikai klasėje praleidžia labai daug laiko, todėl svarbu užtikrinti, kad atmosfera visada būtų teigiama ir pozityvi, o kiekvienas vaikas tobulėtų ir augtų mokydamasis. Mokytojos su mokiniais atliko keletą pratimų bei idėjų, kurie gali padėti vaikams pirmiausia atpažinti savo emocijas ir jas suprasti, dėmesingiau susitelkti į dabartį bei jaustis geriau.

IV savaitė – ekrano laikas. Su pradinukais buvo diskutuojama apie išmaniųjų prietaisų ekranų poveikį, žalą bei neigiamą įtaką jų savijautai, kiek laiko per dieną turėtų praleisti prie ekrano ir koki žingsniai galėtų būti keičiant įpročius mažinant laiką prie išmaniųjų prietaisų ekrano.

Paskutiniąją projekto dieną – vyko integruota problemų sprendimo diena “Augu sveikas”, į kurią sukvietėme ir vaikučių tėvelius.  Iš pat ryto pradinukų klasėse vyko sveikuolių patiekalų gamyba. Vėliau visi vaikai ieškojo sveikuolių lobio. Taip pat mokinukai dalyvavo netradicinėse estafetėse, kurių priemonės buvo sukurtos iš gamtos.  Tėveliai tuo metu skaptavo moliūgus. Probleminę dieną baigėme linksmu veiklų aptarimu, moliūgų paroda,  žaidimais ir vaišėmis.

Projektas „Olimpinis mėnuo“ baigėsi, bet tikime, kad fizinis aktyvumas, sveika mityba, gerovė ir draugystė, saikingas „ekrano laiko“ vartojimas taps kiekvieno mokinio siekiamybe.

Visuomenės sveikatos specialistė Aušra Matulevičienė